Ekonomi

Boeing, 737 üretim hedefini onayladı

Boeing Co., şirketin ana gelir kaynaklarından biri olan 737 jetlerinin üretimini bu yıl içinde artırmayı planladığını söyledi ve yatırımcılara, yakın zamanda keşfedilen bir üretim kusurunun teslimat ve nakit amaçlarını etkilemeyeceğine dair güvence verdi.

Üretici, tüm yıl için tahminlerini korudu ve ilk çeyrekte serbest nakit akışında bir yumuşama bildirdi. Çarşamba günü bilançosunu detaylandıran bir açıklamaya göre, Boeing bu dönemde 786 milyon $ yaktı, bu analistlerin varsaydığından yaklaşık 1 milyar $ daha iyi. Şirketin geliri de beklentileri aşarak 17,9 milyar dolara ulaştı.

Üst üste yedi çeyrek boşa gitti

Yine de havacılık devi üst üste yedinci çeyreğine girdi. Hisse başına kayıp 1,27 dolarken, analistlerin Bloomberg anketindeki varsayımı ortalama 97 sent kayıptı.

Yine de Boeing, yedinci çeyreğe para kaybederek girdi. Bloomberg tarafından derlenen varsayımlara göre, hisse başına 1,27 dolarlık düzeltilmiş kayıp, analistlerin ortalama 97 sentlik kaybından daha kötüydü.

Karışık sonuçlar, Boeing’in yıllarca süren krizden sonra mali durumunu düzeltme ve kalite eksikliklerini ele alma konusunda kaydettiği eşitsiz ilerlemenin altını çiziyor. Son ticari jet teslimatları, ABD uçak üreticisinin yaklaşık beş yıldır ilk kez üç ayda bir rakibi Airbus SE’yi geçmesine yardımcı oldu.

Boeing CEO’su Dave Calhoun Çarşamba günü çalışanlara gönderdiği bir mesajda, “Bu bizim için önemli bir yıl. Pazarlarımızda talep arttıkça, müşterilerimize taahhütlerimizi yerine getirmeye odaklanmalıyız.”

30 büyük şirket arasında en çok yükselen ikinci şirket

Şirket hisseleri Salı günü kapanışta bu yıl yüzde 6.1 yükselirken, hisseler yüzde 3.6 yükseldi ve 30 büyük şirketin Dow Jones Sanayi Ortalaması arasında en büyük ikinci kazanç oldu.

Boeing, Calhoun’un “önümüzdeki birkaç ay içinde” teslimatları yavaşlatacağını söylediği 737 Max üretim kusuruyla uğraşırken, son ivmesini sürdürmek zor olacak. Bloomberg daha önce Boeing’in bu yıl üretim oranlarını artıracağını bildirdi ve Calhoun geçen haftaki son sayının tedarikçiler için ana programını değiştirmeyeceğini söyledi.

Boeing yöneticilerinin Çarşamba sabahı bir kar konferansı görüşmesinde en son 737 düşüşünü yönetme planlarını detaylandırmaları bekleniyor. Şirket, bu yıl 400 ila 450 dar gövdeli jet teslim etme, 787 Dreamliner’ın 70 ila 80’ini teslim etme ve 3 milyar ila 5 milyar dolar arasında değişen ücretsiz nakit akışı sağlama hedefini doğruladı.

RBC Capital Markets analisti Ken Herbert, Boeing’in 2023’e kadar rotasında kalma planı hakkında “Bence hisse senedinde biraz rahatlama rallisi göreceksiniz” dedi. Boeing’in tüm yıl için iddialarını doğrulaması, 737 son sorun çözüldüğünde teslimatlar artacaktır.

Herbert bir röportajda “Max sorununu yakın vadeli görüyorlar ve çözülmesi çok zaman (aylar değil haftalar) alacak bir şey değil” dedi.

Cunningham, ilk çeyrek sonuçları açıklanmadan önce bir raporda, “Boeing’in kontrolden çıkan felaket treni yavaşlamış olabilir, ancak frencinin en iyi çabalarına rağmen hala ilerliyor” dedi.

737 üretimini bu yıl 38 jete çıkarmayı planlıyor

Boeing, bu yıl 737 üretimini ne zaman ayda 38 jete çıkarmayı planladığını belirtmedi. Şirketin hedefi 2025 veya 2026 yılına kadar ayda 50 jet hızına ulaşmak. Şirket, bir diğer değerli nakit kaynağı olan 787’nin üretimini aylık 3 jet üretim oranına çıkardığını söyledi. Bu, yıl sonuna kadar ayda beş Dreamliner inşa etme hedefine yönelik bir adımdır.

737 Max’i kriz öncesi üretim seviyelerine döndürmek, Boeing’in kendisini son on yılda Wall Street’te bir hit haline getiren devasa nakit üreticisi olmaya devam etmesi için hayati önem taşıyor.

Boeing’in faaliyet marjları üç iş biriminde de arttı, bu da Calhoun’un fabrikalarında ve tedarikçi üssünde işleri istikrara kavuşturmada ilerleme kaydettiğinin bir işareti. Şirketin temel faaliyet karı, bir yıl önce yüzde 10,3 olan eksi yüzde 2,5’e yükseldi.

aliaga-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu